søndag den 23. marts 2008

Bluse med huller

Den kunne og burde være en succes, men den er det ikke. Det havde jeg nok på fornemmelsen at den ikke ville blive og derfor har det også holdt hårdt med at blive færdig.
Altså, designet er for så vidt ok til en tøsebluse - ikke rigtig noget wauw over den, men ok. Ser lidt bred ud på billedet, men er det ikke i virkeligheden. Garnet er bløøødt og lækkert, farven er helt rigtig og blusen passer helt perfekt. Men Kristine gider den alligevel bare ikke. Jeg havde det på fornemmelsen - deraf min kamp med at få den færdig (hvem gider strikke til ingenting). Udover huen er det efterhånden ret sjældent hun gider bruge det hjemmestrikkede og så gider jeg ikke bruge skønne strikketimer på hende. Men da hun forelskede sig i det lyseblå garn, lovede jeg alligevel en bluse til hende. Nu er den færdig, men hun "tager den nok først på i morgen". Ja, ja, nu kan den ryge ind i skabet, så jeg kan få den ud af hovedet.
Mønster: "Bluse med hulmønster" af Lene Holm Samsøe fra 'Strik til de små' nr. ?
Garn: CottonWool fra Gepard, lyseblå (farve 804). Sååå blødt og lækkert. Forbrug 204 gram.
Pinde: 3½ mm addi turbo og 3 mm til halskanten.
Hot? Ha, ha.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

ØV ...
Nu strikker du kun til mennesker,der vil bruge det :-)

Anonym sagde ...

Det er ikke det samme at strikke noget som man ved kommer til at ligge i skabet... og så det lækre garn... det er synd

Det gule hus sagde ...

Den er da super flot.

Anonym sagde ...

Så kjedelig:-( Den var jo veldig fin. Du har ikke noen andre småjenter i familien eller vennekretsen som du kan gi den til? Eller kanskje bare forslaget om å gi den til noen andre kan få pikebarnet på andre tanker? Jeg kjenner veldig godt til denne problemstillingen dessverre... Men