søndag den 2. august 2009

Ferieproduktion III

Taskerne er pakket, madpakkerne smurt og vækkeuret tændt. I morgen venter vuggestue, SFO og 2 x arbejde. Feriens sidste uge har kun et par timer tilbage. Det er lidt trist, for det har været en dejlig ferie. 3. uge blev også primært tilbragt på egen matrikel med småudflugter, fødselsdag, legeaftaler, regnvejr og strikketøj.
Jeg har været rundt omkring i blogland og set på de smukke og fine kreationer der er blevet produceret i ferien, men jeg har bevidst holdt (forsøgt) at nedprioritere bloggeriet i ferien, så derfor har jeg ikke kommenteret på noget. Jeg skal nok vende tilbage.

Juli var 'grå måned' og meget a pro pro blev sidste maske lukket af på Adamas Shawl fredag aften. Og dermed er mine tre grå projekter færdige. Skøøøn følelse. Adamas Shawl blev færdig længe, længe før end jeg havde turde håbe på efter at det i månedsvis havde ligget i kurven og ventet på en kærlig hånd. Men da mønsteret først sad i fingrene og der her i ferien har været en hel del mere strikketid end normalt med en hel del mere hjernekapacitet end normalt - vipti, vapti, vupti, - så var der pludselig et færdigt sjal.
Og forvandlingen fra krøllet klud til sjal er altid sjovt at iagttage.

Mønster: Admas Shawl af Mirian L. Felton (ravelry link). Fuldt til punkt og prikke. Opskriften beskriver mønsteret som 'diamonds motifs' - jeg har altid syntes det lignede firkanter og det er det jeg godt kan lide ved mønsteret - det kantede look.
Vingefanget er 210 cm og højden 90 cm. Det er pænt stort.
Garn: 77 gram lysegrå Isager Alpaca 1.

Pinde: 3½ mm addi turbo. Ikke de bedste pinde at strikke hulmønster med - men der var ikke tid og lejlighed til at anskaffe sig spidsere pinde pga. ferien og da vi kom hjem igen var jeg så langt at det kunne være ligemeget. Men næste gang sjal....
Hot? Til mine sorte bukser og en sort bluse/trøje/rullekrave tror jeg det bliver helt perfekt. Eller en kjole (som jeg så ikke ejer såååå mange af).

6 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Det var nyyyydelig på! Som en sky på skuldrene... vakkert, vakkert.

britt sagde ...

Den er meget smuk - så sart at man næsten ikke tør bruge den....men kun næsten.
Jeg synes din ferieproduktion er imponerende!! Min er noget sparsom i år...
:-) Britt

strikkeforsker sagde ...

Meget flot sjal, forvandlingen efter udspænding er lige overraskende hver gang. Det er en imponerende ferieproduktion.

Strikkeheksen sagde ...

Hej, tak for besøg på min blog, det er altid hyggeligt at møde en "ny blogger" :-)

Sikke nogle fine ferieprojekter, du har fået lavet - sjalet ser helt fantastisk ud :-)

Elin H. sagde ...

For et nydelig sjal!! Flott mønster. Så flink du er :)

Anonym sagde ...

Massaging the breast helps blood to freely circulate in the breast and as such enlarging it.
Bring your elbows out until they are parallel to your body.
What if I told you that there is a way to make your boobs grow 1 to 2 sizes in 4 to 6 months naturally.


My website - how to Get bigger boobs fast