onsdag den 23. februar 2011

Hrmph!

Det er ikke specielt usædvanligt at der går hul i hjemmestrikkede strømper - jeg bruger mine meget flittigt og går som oftets bare på strømpefødder herhjemme, men jeg er noget mopset over at der allerede er hul i dette par som langt fra er blandt mine mest brugte. Jeg ved godt garnet ikke var nylonforstærket men alligevel...til prisen burde det holde til mere end 10 x på fødderne.
Nå, der er ikke andet at gøre end at afvente svigermors næste besøg, så hun kan lære mig at stoppe strømper. Intet så skidt at det ikke er godt for noget:-) Men de 150 gram Wollmeise der er på lager og som var tiltænkt et par knæstrømper til mig selv bliver nu nok til noget andet.

Kristines vintersæt blev i weekenden endelig suppleret med en halsedisse på gentagne opfordringer fra modtageren.
Mønster: Falke - denne gang i str. M.
Garn: 76 gram arwetta ekstra fin merino, strikket dobbelt. Lidt rester sort peruvian highland wool.
Pinde: 4 mm.
Hot: Jep!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Æv, hader når der går hul i strømper, men især, når garnet 1) er forstærket og 2) hundedyrt

Bliver lidt nervøs for det par jeg har gang i i Wollmeise lige nu...

Ulla sagde ...

ØV hvor trælst :-((( Forhåbentlig kan de stoppes.

Birgitte sagde ...

Æv, jeg må desværre sige at jeg oplevede stort set det samme med mine ikke-nylonforstærkede Wollmeise-sokker - med samme skuffelse til følge. Tydeligvis et strømpegarn beregnet til tørklæder :) Jeg har dog stoppet mine (med nylongarn) og nu holder de fint!

Merete sagde ...

Det er bare for surt, når dyrt strømpegarn ikke holder. Jeg har også lært på den hårde måde, at der skal være nylon i strømpegarn.Hvis de skal holde til slidet.

GrenDesign sagde ...

Æv!!! Træls, når dyrt strømpegarn ikke holder.
Skønt vintersæt!

Strikkeheksen sagde ...

ØV, det er da også bare ærgerligt, især når garnet er så dyrt!

Fin lille vintersæt, du har fået lavet :-)