tirsdag den 19. januar 2010

Clara

Lørdag: Vi er i Århus til min fars fødselsdag. Da Andreas sover til middag bliver min søster og jeg enige om at 'lufte' børnene lidt. Det blæser en stiv pelikan, så istedet for at gå ud mod vandet går vi ind i byen. 10 minutter senere er vi ved Graven 3 og jeg får naturligvis lokket søster + børn med indenfor en tur. Det er altid sjovt at gramse på garn og blive inspireret af de færdigt strikkede modeller. Det er nu helt sikkert, at jeg skal have strikket 'Skorstensfejeren' af Anette Danielsen - hold da op hvor er den fin!
Kristine kiggede i kurven med børnestrik, fandt Clara og spurgte om jeg ikke ville strikke en til hende. Vupti - så røg der mønster og 200 gram garn i kurven.
Søndag: En hel dag uden planer - skøønt. Der blev både strikket, leget med LEGO, og jeg fik løbet en tur. Endelig er stierne så ryddet at det er muligt at løbe på dem. Når man hverken kan cykle eller løbe pga. sne bliver jeg en anelse afspændt, så det var rigtig dejligt.
Mandag: En hel aften med strik og så var Clara færdig.
Tirsdag: Tid til at blogge - Andreas skal til kontrol, men inden da sover han sin skønhedssøvn og mor holder fri.
Og her er hun så - den skønne Clara:
Mønster: Clara af Karin Vestergaard Mathiesen, str. 7 år uden perlestrik ved ærmerne.
Garn: 176 gram Isager Alpaca 3 i lysegrå. Mit første møde med dette garn, der er meget blødt og løst tvundet. Jeg mistænker det kraftigt for at vokse i brug - ikke at det gør noget, for Kristine vokser jo også, men til en voksenmodel ville jeg nok supplere med spinni/tvinni eller andet tynd uld. Og så synes jeg at det 'løse', tykke garn gør det svært at strikke jævnt.
Pinde: 4½ mm addi bambus, 60 cm
Hot? Tjaaa, det er jo til Kristine, men mon ikke hun tager den på i ny og næ?

5 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Du og du så fin Clara var, og så deilig en helg du har hatt! Hva slags gadget er det du har fått forresten? Jeg fikk en Nike+ til iPod'en min til jul og det er supermotiverende:-)

Ulla sagde ...

Fin Clara, håber de finder nåde for frøkenens øjne. Uha skorstensfejeren har været på min liste lige siden vi fik et smugkig til en strikkecafé.

britt sagde ...

Det lyder som et par superdejlige dage...det er det altid i Århus.
Skøn Clara!
:-) Britt

Strikkeheksen sagde ...

Her er der stadig ikke ryddet på "min" løbesti - hrmp - så jeg går og går, men det er ikke det samme ;-)

Nu har jeg jo selv lige været hos Isager i Århus og der er mange skønne ting at kikke på - skorstensfejeren er en superlækker trøje ud af mange, synes jeg faktisk - hold da op nogle flotte børnetrøjer hun har fået lavet, AD:-)

Og nu til sagen: Hvor er din Clara fin og mon ikke du har observeret hovedårsagen til, at Isager Alpaca er bedst i blanding :-)

strikkedilla sagde ...

Flott tunika.