onsdag den 19. maj 2010

Par nr. 8

Årets sokkepar nr. 8 blev færdige i går sådan et eller andet sted i luften mellem Karup og København. Folk kigger altid lidt når man hiver strikkepindene op af tasken - i starten synes jeg det krævede lidt overvindelse, men egentlig tror jeg mine medrejsende er lidt misundelige over at man kan udnytte rejsetiden på en sjov måde.Mønster: Basis strømpeopskrift; nogle omgange rib 1 ret, 1 vrang, derefter 3 ret, 1 vrang, forstærket hæl med 1 løs af, 1 ret på alle retpindene indtil hælen vendes. Startede ud med at slå 52 masker op, men tog 2 masker ind efter 4-5 cm og igen efter 7-8 cm, da jeg strikkede med dobbelt garn. Str. 44.
Garn: En tråd Zauberball Crazy 'Under havets overflade' og en tråd mærkegrøn Sisu. Halvvejs nede af foden på anden sok løb jeg tør for Zauberball-garnet og strikkede resten med dobbelt Sisu. Forbrug ialt på 147 gram.
Pinde: 3½ mm. Ville egentlig gerne have strikket på 3,25 mm for at give dem lidt ekstra tæthed, men åbenbart ejer jeg ikke strømpepinde i den størrelse...
Hot? Det er gummistøvlesokker til min havemand. De er rigtig tykke og beregnet til udendørs brug og kender jeg gemalen ret vil de blive slidt op. Bogstavligt talt. Farveskalaen er ny. Normalt strikker jeg i mørkegråt til ham, men det orkede jeg ikke, så godt gemt væk i gummistøvlerne forsøger jeg nu at snige andre farver ind.
Farverne ses måske bedre på dette billeder der er taget indenfor - der ser man til gengæld også tydeligt hvor jeg løb tør for garn:
Ellers er jeg godt i gang med 'Biler' af Hanne Thorsen i en lettere modificeret version.
Karen og jeg skal strikke 'Biler' sammen - og her er foreløbigt Andreas' to-hjulede versioner:
Mens trøjen lå på gulvet og blev fotograferet spurgte Andreas nok så pænt om han måtte få den på?
Ikke endnu skat, men snart....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så må jeg vist se at komme igang!
Jeg tror, starter i aften!

Dine biler ser skønne ud! Og jeg tror jeg vil kopiere og strikke på rundpind også!

Kh karen

Ulla sagde ...

Hvor er den bare fin, jeg kan godt forstå, at han vil have den på nu

Monstermønster sagde ...

Lekker, lekker genser med biler! Og så sød kommentar :)

Anonym sagde ...

Source code security with non-disclosure agreement should also be signed.
First of all, you will need to download the IP2Location DB11 csv file.
I find that using layer3+4 is optimal for most configurations which basically works the same way as is described for the BASP driver for Windows
above.

Also visit my web page: buy sell android source code

Anonym sagde ...

goyard tote bag
hermes bag
yeezy outlet
bapesta shoes
supreme clothing
yeezy 700
Jordan Travis Scott
bape clothing
goyard bag
bathing ape