mandag den 21. september 2009

Sokker, version 2009

Jeg får lov at købe garn, pinde, strikkebøger og knapper uden brok - manden får sig et par nye ynglingssokker årligt. Version 2009 er vist på billedet. Beklager den dårlige billedekvalitet, men jeg har just lukket af og gider ikke vente på morgendagens lys. Desuden er de identiske med sidste års par. Ja, måske ikke just inspirerende at strikke, men det er sådan manden vil have dem. Ribstrikket i en diskret farve. Og de bliver brugt til hullerne er så store at svigermor ikke længere kan/gider stoppe dem, så jeg gør det gerne. Hvad er bedre end en værdsat hjemmegjort gave?
Mønster: 56 masker, boomeranghæl, str. 46.
Garn: 106 gram 6-trådet Regia i en mørkegrå farve.
Pinde: 3 mm strømpepinde.
Hot? Ja, og nu skulle det også være videnskabeligt bevist, at varme fødder er sagen.

Coming up: Pine, der netop ligger og tørrer på stuegulvet.

2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Fantastisk aftale!
Og at svigermor så gider stoppe dem gør det jo endnu bedre ;-)
Det er bare lidt trælst at hankønsvæsner helst vil have gråt, sort, brunt eller mørkeblåt. Har du prøvet at lokke med noget lækkert håndfarvet garn f.eks. Lorna's Laces? Jeg har langsomt fået udvidet farveskalaen med mellemblå, mørkegrøn og lidt tyrkis ;-)

Jeg glæder mig til at se Pine.

Anonym sagde ...

visitez ce site Web -site www.dolabuy.ru site Web de l'entreprise Chloe Dolabuy naviguer vers ce site Web sacs répliques de bonne qualité