mandag den 4. april 2011

Rosenborg sjal

Nanna skriver som forord til opskriften, at Rosenborgsjalet er et weekendprojekt. Og det har hun helt ret i. Torsdag aften hæklede jeg de første omgange - som jeg måtte trævle op 4 gange før jeg endelig fangede mønstret - og i går blev sjalet skyllet og lagt til tørre. Mønster: Rosenborg sjal af Nanna. Det måler 2 m i bredden og 1 m i højden.
Garn: 272 gram lysegrå Navia Trio.
Nål: Nr. 9.
Hot? Det bliver det bestemt - det skal flytte med mig tilbage til kontoret når jeg igen skal på arbejde, hvor det skal varme en stakkels frossnepind som mig der altid bliver kold af at sidde stille på min kontorstol. Indtil nu har dette sjal tjent mig godt, men det er blevet vasket forkert en gang og er ikke længere så kønt, så nyt må der til. Motivationen til at hækle sjalet er dog primært båret af min totalt manglende erfaring med at hækle. Nu kan jeg prale med at jeg kan hækle en lillebitte smule - i hvert fald et enkelt mønster som dette og med grovnålen. Og det har været supersjovt og temmelig afhængighedsskabende i weekende. Godt man kunne sidde ude på terrassen i det dejlige vejr med en kop the og iagttage ungernes leg på trampolinen og mandens kamp med mortorsaven og hækken med god samvittighed(...).

1 kommentar:

Fuglemamma sagde ...

Fint sjal, fine farger og applaus til deg som har lært deg en ny skill i helga!