torsdag den 29. juli 2010

I spy

Andreas's sengetæppe er færdigt og jeg er så tilfreds med det. Det er blevet lige som jeg havde ønsket det (- og så er det lidt frustrerende at jeg er ikke er bedre til at tage gode billeder af det).
Det er 148 x 222 cm og er syet så det passer til en 'stor' seng. Andreas sover fortsat i tremmesengen så indtil videre kan det bruges som hyggetæppe. Istedet for at fore med pladevat og bagbeklædning har jeg syet babyfleece bag på. Det giver et rigtig blødt tæppe, men er samtidigt tilpas tykt til at quiltningen stadig træder fint frem.
Jeg har fortrinsvist syet af rester fra lageret - fleecen, det sorte stof og en del af stofferne. Jeg havde dog ikke nok forskellige 'I spy' stoffer, så jeg har løbende suppleret lageret.Egentlig skulle alle billederne være forskellige, meeeeen det synes jeg ikke lige pengepungen var til, så der er gengangere af de fleste stoffer. Hvert billede er 10 x 15 cm og de sorte paneler 2, 5 cm. 8 billeder bred og 13 i højden.
Kanten er syet af de samme stoffer syet sammen til et langt kantebånd.
Syet og frihåndsquiltet på maskine. Jeg har kun quiltet det sorte for ikke at give for mange forstyrrelser i billederne.
Og jeg kan fortælle at modtageren blev meget glad: "Du syet til mit værelse? Faaar, kom og se".

9 kommentarer:

Britt sagde ...

Hvor er det bare fedt! Stort tillykke med det!

Ulla sagde ...

Hvor er det et flot tæppe. Det skal han nok være glad for i mange år. God ide med babyfleece.
Jeg glæder mig til at starte på mit næste projekt.

Hvis du skal bruge samme slags "børnestof" en anden gang, har jeg sikkert rester at bytte med.

Strikkeheksen sagde ...

Mageløst :-) Hold da op for et stort arbejde. Forstår godt, at der skal årstal på så stor en quilt, det giver meget mening, med alle de timers arbejde :-) Ved jo dybest set ikke en pind om det, men sådan forestiller jeg mig det ;-)

Anonym sagde ...

This post is worth everyone's attention. Where can I find out more?

Feel free to visit my page; Will be gynecomastiatherapy permanent?

Anonym sagde ...

Hello, I want to subscribe for this website to get most recent updates, therefore where can i do it please help out.


Also visit my homepage; Categories regarding Gynecomastia

Anonym sagde ...

Hello, Neat post. There's an issue along with your website in internet explorer, may check this? IE still is the marketplace leader and a good element of people will omit your great writing because of this problem.

Feel free to visit my web-site; Both Gynecomastia and also Pseudogynecomastia

Anonym sagde ...

you're really a good webmaster. The site loading velocity is amazing. It sort of feels that you're
doing any distinctive trick. Also, The contents are masterpiece.
you've done a great job on this subject!

Visit my web blog Exactly Just Precisely The Way In The Event You Handle Gynecomastia?

Anonym sagde ...

Your way of describing all in this article is truly pleasant, all can simply be aware of it, Thanks a lot.


my web site - Exactly exactly what " moobs " ?

Anonym sagde ...

I was wondering if you ever considered changing the layout
of your site? Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
Youve got an awful lot of text for only having
one or two pictures. Maybe you could space it out better?


My homepage - fat loss diet plan for adults