torsdag den 25. juni 2009

Hyggebukser

Neeej, det var ikke dem jeg refererede til i slutningen af forrige indlæg. Det projekt er skam færdigt og ligger og venter på de sidste to 'stænger' før det kan fremvises. Men den i butikken lovede leveringstid på 4 dage er nu blevet til 11 dage (and counting...).

Så i mellemtiden er det blevet til et par hyggebukser til Andreas:

Jeg kan stadig høre min mors "Strikker du bukser!" (underforstået 'stakkels barn'). Ja, ja, I ser ham da heller ikke posere i dem i disse dage, værrere er jeg da heller ikke.... Men jo, den søde, lille, glade, smilende, kærlige unge skal have sig et par hyggebukser til vinter.

Mønster: Garnstudio nr. 13-12. Ca str. 86. De er 3-5 cm for lange til Andreas (målt i forhold til de bukser han passer nu), så de vel være ret perfekte i størrelsen til vinter. Elastik i lindingen.
Garn: 100 gram ekstera soft merino fra Gedrifa i petroliumsfarvet. Garnet vandt jeg i Meretes jubilæumskonkurrence og det passede nøjagtig på meteren. Der var kun en lille rest til at binde om strømpepindene. De sorte striber er hhv. 6- og 4-trådet opal, lagt dobbelt. Jeg løb tør for den 6-tråede, så de sidste par striber blev den erstattet med dobbelt tvinni alpaca. Det ses stort set ikke. 156 gram ialt.
Pinde: 4½ mm.
Hot? Ja sgu. Så mor - i det mindste er det da ikke en hjemmesyede flyverdragt (som jeg måtte leve med som barn)! Vi får vist alle vores traumer.

Nå, men vejret er supert, de sidste par ugers slutspurt inden sommerferien er sat i gang og årets Legoland-tur var en stor succes. Kristine kunne bedst lide rutchebanen med indbygget 'bad' og Andreas var fascineret af de fine små toge der kørte rundt mellem husene.
Jeg nyser og hiver efter vejret på grund af de mange pollen. I år er jeg hverken gravid eller ammer, så den får hele armen med piller, næsespray og øjendråber, men 100% effektiv er behandlingen godt nok ikke... Det er møjtræls at alle løbeture er med beton i benene fordi man simpelthen ikke får luft nok. Surt opstød slut.
Næste størrere strikkeprojekt skal være til mig selv og det skal være en Helga - valget står pt. mellem Olive eller Pine.

Ingen kommentarer: