lørdag den 21. august 2010

Et par grå vanter...

Pyha, jeg kan blive helt svedt ved tanken om hvor lang tid jeg har brugt på et par sølle vanter i str. 3 år. Et enkelt stykke strikketøj der burde kunne strikkes på en aften eller to har taget mig en uge - men så er de også begge blevet strikket indtil flere gange. Og tommelen synes mig stadig en anelse lille....Min lille linselus ville ikke posere med vanterne på, men jeg kunne dog lige lokke ham til at holde dem mens jeg fotograferede.
Mønster: Vanter efter ' the knitter's handy book of patterns' af Ann Budd, str. 2-4 år. Udg. = 36 masker. Pinde: 2½ mm.
Garn: 44 gram grå peruvian highland wool og en lille rest mørkeblå.
Hot? Tjooo, det skal de nok blive - storesøsteren vil også have et par nu med matchende hue.
Det passer ikke helt at jeg kun har strikket vanterne den sidste uge - her er begyndelsen på mit Aestlight Shawl, men jeg kan se at det ikke er lykkedes mig at fange den mørke dybrøde farve som garnet (Wollmeise) i virkeligheden er.
Andre af ugens indslag har været underholdning af en 2½ årig livlig dreng med god appetit og som skulle faste 6 timer før han skulle have nye dræn i midt på eftermiddagen. Et par timer i svømmehallen hjalp - bagefter faldt han i søvn selv på tom mave.
Kalenderæset er i den grad begyndt igen - hvem afleverer, hvem henter, hvem handler, aftenmøder, forældremøder, fødselsdage, 2 x fætter/kusine-weekender, osv.? Denne weekend står den dog bare på hjemmehygge med indbygget rengøring og tøjvask. Og det er faktisk helt rart.

4 kommentarer:

Britt sagde ...

Det blev da også nogle rigtigt fine grå vanter!

Ulla sagde ...

Fine vante og smuk farve til aesteligth, hvad hedder den wollmeise farve?!

Strikkeheksen sagde ...

Lad os håbe, han bliver lidt mere begejstret for dem, når det bliver koldt ;-) De er da blevet fine :-)

Min yngste søn fik også dræn i (endda mange gange) og jeg husker også den stress, der fulgte med fasten - godt det blev overstået :-)

Farven på sjalet ser nu fantastisk ud på min skærm, kan næsten ikke forestille mig, den skulle være endnu flottere - spændt på at se dit sjal :-)

Monstermønster sagde ...

Ser vi har samme forbokstav på sønnene :) Han har et oransje vottesett som ligner veldig, og da vinteren kom var vottene flittig brukt.

Aestlight er nydelig, og får en vakker farge du hadde fått tak i !