tirsdag den 17. august 2010

Det er en ommer (x2)

Jeg er ikke ret god til at håndtere mislykkede strikkeprojekter - typisk mister jeg helt gejsten i et par dage og er noget muggen og mine manglende evner. Denne gang inden undtagelse.Jeg havde ellers lavet en strikkeprøve til Coral og halskanten sidder da også helt perfekt. Men resten er bare alt for stor - den kommer til at ligne et telt på mig hvis jeg bliver ved. Jeg er nødt til at trævle alt det glatstrikkede op, gå et halvt nummer ned i pinde og så overvejer jeg at lave udtagningerne på forstrykket som på ryggen, dvs. kun lave udtagninger i hevranden maske. Nogen der har prøvet det. Foreløbig ligger den i strikkekurven og afventer - vejret indbyder ikke ligefrem til sommerstrik selvom kalenderen viser sommer. Måske til næste sommer?
Coral skulle ellers have været mit bilstrikketøj til sidste weekends to lange køreture. I al hast fandt jeg nogle strømpepinde og garn frem og begyndte på et par vanter til Andreas. Hvor svært kan det være?
Her skulle der have været et billede af et par grå vanter, men det har jeg ikke fået taget
Åbenbart svært nok - jeg tror de er for små... Skulle nok have brugt et halvt nr. størrere pinde. Men det er lidt svært at måle, for Andreas vil kun måle med hånden udenpå vanterne. Lige nu ligger de og venter på en velvillig Andreas og så er der jo heldigvis lidt tid til vantetid.

Strikkefasthed betyder ikke ret meget for sjaler, så det var ikke svært at vælge næste projekt.

2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

ØV - men bedre end at stå med et ubrugbart resultat

Strikkeheksen sagde ...

Nu er vi da nogen, der ved, at det ikke er evnerne, der mangler :-) Selv de mest garvede må ned og bide i græsset engang imellem ;-)

Men det tager også altid mig lidt tid og jeg får det først godt igen, når jeg har foretaget optrevlingen, så det er jeg blevet god til simpelthen at gøre med det samme - og så går jeg lidt og summer eftefølgende ;-)

Jeg ville da klart overveje at gøre det samme som på ryggen, hvis det ser pænt ud, men har ingen direkte erfaring med den model, desværre. Held og lykke :-)