mandag den 26. november 2007

Babytæppe

Det er bare blevet lige som jeg havde ønsket og håbet på. Babytæppet - som jeg sådan glæder mig til at tage i brug. Det har været en sand fornøjelse at strikke hele vejen igennem. Der er strikket så mange tanker, håb og forventninger ind i det tæppe, der er så blødt og lækkert og bare venter på sin lille prins.

Prinsen sparker lystigt derudaf som jeg skriver her. Han fylder godt og har fundet nogle punkter indeni maven, som, hvis de får et ordentligt spark, kan gøre rigtig, rigtig ondt på hans mor. Nyrerne? Og som han søster kan han bedst lide mavens højre side. Maven bliver til tider ret så deform - det ser enormt skægt ud.





Mønster: "Prinsesvøbet", "Det royale sjal" eller hvad det nu kaldes. I ved hvilket et. Mønstret er fundet i "Ude og hjemme", nr. 18, årgang ??
Garn: Regia Silk, farve 002 (råhvid), forbrug 340 gram.
Størrelse: Ca. 110 cm x 110 cm efter en tur i vaskemaskinen og udspænding.


Jeg har aldrig sådan for alvor strikket "lace", hulmønster eller hvad det nu hedder. Men det var overhovedet ikke svært og jeg synes egenetlig jeg er kommet hæderligt fra det.



Nu bliver tæppet pakket sammen og lagt i liften med de andre babyting jeg får strikket og købt her i dagene. Når vi så er flyttet, så skal der for alvor redebygges.

11 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

eller også et meget smukt eksemplar af racen "hap shawl".
Tillykke med et færdigt projekt, glæder mig til billeder af junior i tæppet, hvis vi må se til den tid.

Anonym sagde ...

Et flot stykke arbejde. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du har lavet "sammensyningerne" i inderborten. Har du strikket det hele på én gang på en rundpind - og hvordan?

Inger-Lise Black
Mail: palleblack@get2net.dk

Anonym sagde ...

Kære Lena
jeg er også i gang med tæppet men jeg kan altså ikke finde ud af, hvordan man strikker ydreborten... på opskriften (jeg har også den fra hjemmet) står der at den skal strikkes vinkelret fra indreborten, men hvordan starter jeg?? jeg har en masse masker på en rundpind, der venter i spænding på at blive strikket færdigt.
Venlig hilsen
ANna

Anonym sagde ...

Hej Lena
Jeg har været inde på din side og se det flotte babytæppe du har strikket. Jeg fik derved lyst til at gå i gang selv. Jeg har strikket et, er næsten færdig med nr. 2 og er i gang med nr 3 tæppe. Venter nemlig 3 børnebørn til februar heraf tvillinger. Jeg synes at det er utrolig alt det du når at strikke når du har små børn.
Godt gået. Venlig hilsen Karin

Anonym sagde ...

Jeg vil gerne i gang med at lave 'prinsesvøbet'- ved du, hvor jeg finder en opskrift henne?
M.v.h. Dorte

Anonym sagde ...

Min mail er dorte.v@esenet.dk

Anonym sagde ...

Hej Lena,

Jeg syntes at jeg har kigget "hele" nette igennem men kan ikke finde opskriften på Prinsesvøbet. Så jeg tænkte på om du måske kan hjælpe mig. Det er nogle rigtig gode billeder som du har taget.
Mvh
Louise

yanmaneee sagde ...

coach outlet
adidas tubular
jordans
timberlands
coach outlet online
kobe shoes
kd shoes
adidas stan smith shoes
yeezy shoes
balenciaga

baliski sagde ...

publié ici dolabuy.ru sites sacs à dos de créateurs de répliques lisez jetez un œil ici

noughr sagde ...

my explanation g5z55l6f99 buy replica bags replica bags sydney replica bags in bangkok Full Article o8y19m0e34 replica bags wholesale mumbai replica bags 168 mall replica gucci bag n6y65c0h11 replica bags south africa

Anonym sagde ...

goyard tote bag
hermes bag
yeezy outlet
bapesta shoes
supreme clothing
yeezy 700
Jordan Travis Scott
bape clothing
goyard bag
bathing ape