fredag den 30. november 2007

Dit og dat

December står for døren. Jeg har lige hængt de sidste pakker på kalenderen. Jeg glæder mig til vi kan sige, at januar står for døren. Så er flytning og jul overstået.
Vi er nogenlunde "med" hvad flytningen angår, men det er som om tiden går langsommere og langsommere - jeg vil have det overstået. Jeg kan ikke klare tanken om at skulle have min mor, svigermor, min far og hans kone rendende og overnattende i flere dage. I kan selv gætte jer til de konstante stikpiller og usagte ord. Bevares, de er alle civiliserede mennesker og skal nok lade være med at skændes på overfladen (åhh, hvor har vi det hyggeligt), men jeg kan ikke klare det! Jeg må dog holde tand for tunge - de gør det for at hjælpe med malerarbejdet, pakningen osv. - en vraltende and som mig selv er ikke meget bevendt. Suk. Og jeg har været så dum (?) at invitere alle til juleaften fordi jeg ikke orkede tanken om at skulle afsted igen juleaften. Derudover forventer ingen vel at huset er julepyntet i matchende farver eller at støvsugeren kommer i alle kroge hver dag (og slet ikke med 4 uger til termin). Derfor virkede det som et godt år at åbne dørene op til jul. Jeg får stress og uro af visse familiemedlemmer (læs: fx min mor) der vimser og rydder op konstant. Alt skal være helt rigtigt - ellers er det svært at spille Ludo med børnene. Suk igen.


Lillebror trives - her et lille billede af den efterhånden lidt uhandy mave. 32 + 3 ifølge jordemoder og skønnet til lige knap 2 kg. Meget gennemsnitligt. Hovedet nedad, men ikke fast. Og for første gang blev hjertelyden fundet med det samme. Det har hverken lægen eller jordemoderen ellers formået før og det har hver gang være nogle laaaaange minutter på briksen. Fint blodtryk. Vægt? Hæ, heldigvis vejer jordemoderen mig ikke. Jeg har lidt på fornemmelsen at det går lidt hurtigt opad...


Jeg har for alvor fundet huse-tæppet frem igen og har i skrivende stund quiltet 2/3. Det SKAL være færdigt inden flytning, hvor Kristine får sin nye seng. Det var lidt kedeligt at ri sammen (så kan selv "Interne affærer"/JAG bruges!) og lidt tungt at quilte midt på, men nu hygger jeg mig med det. Det er lidt ligesom at møde en gammel ven, der i virkeligheden ikke har været ret langt borte.
Det nager mig stadig, at jeg faldt for fristelsen og købte garn ud over det planlagte sokkegarn. Heldigvis kommer svigermor forbi i morgen og hun skal have 1200 gram af lageret af noget bomundsgarn, som jeg med sikkerhed aldrig får strikket af. På dem måde udligner det sig næsten med garnkøbet. Og jeg har det bedre! Suk igen igen - måske burde man tage sin hobby op til revision, hvis den giver dårlig samvittighed??

Ingen kommentarer: