onsdag den 2. juli 2008

5249 + 1007


Så mange gram garn var der på lageret - det vokser! Det var jo ikke ligefrem meningen...
De 1007 gram er garn jeg ved jeg aldrig vil få strikket af - de skrives hermed officielt ud af lageret (nederst til venstre i billedet) og jeg vil se om jeg kan finde et bedre sted til det (måske det kan bo og bruges i børnehaven?).






Lageret kan herefter opgøres til 5249 gram fordelt på:
761 g strømpegarn
548 g bomuld
758 g bomuld/uld, heraf 400 g rød tiltænkt til Thermal
350 g Lanett til Andreas' elefanttrøje
255 g mørk lilla Duo
210 g sort babyalpaca til Krakasjalet
500 g lysegrå spinni / alpaca wool, oprindeligt tiltænkt sukkertrøjen, pt. er jeg i gang med FLS, men den overvejer jeg at trævle op...
600 g lyngfarvet tvinni / alpacawool tiltænkt Sake og Soba
1267 g diverse rester af uld, alpaca, uld/silke mv.
(Beklager, ingen links)

Og hvad vil jeg så egentlig med lageropgørelsen? Først havde jeg tænkt på en form for aftale/opsparing med mig selv: 'Hvis jeg strikker så og så meget må jeg...' - en ny form for garnopsparingskonto. Men jeg havde skisme ikke rigtig lyst alligevel - og har også fjernet den gamle konto. Jeg køber faktisk sjældent garn uden at have et konkret projekt i tankerne - og derudover er jeg rimelig trofast overfor projekterne. Det er faktisk sjældent at jeg går i gang uden også at gøre det færdigt. Så pt. vil jeg ikke have nogen restriktioner, jeg tror ikke det gør nogen forskel for mig. Lageropgørelsen er således bare med til at give mig selv et overblik og ideer til små projekter af garnet. Og selvom det er vokset er det jo ikke kæmpestort og kvaliteten af det er markant forbedret det seneste par år.

Jeg må videre, jeg er nemlig ved at sy....

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Dejlige garner.
Jeg kan sige tjek til alle dine opremsninger. Jeg køber også altid med et projekt for øje og gør mine projekter færdige, men alligevel er mit cashmere-o-meter sjovt. Det forhindrer mig ikke i at gøre andet, men det er en sport at få det op på 100%. Og det bedste er næsten at lageret stille og roligt skrumper og skiftes ud til luksusgarn.
men du ved bedst hvad der virker for dig.
:-) Britt