søndag den 8. november 2009

Hej!

Jeg hedder Lena og jeg strikker og blogger om mit strik. Når jeg altså ikke lige er nedlagt med en ondsindet mavevirus eller i kølvandet herpå forsøger at nedbringe bunkerne på kontoret.
Det er nu mest bloggen der har lidt under det - lidt har jeg fået strikket:

Cabled Spiral Pullover er ved at tage form, jeg mangler faktisk kun 10 cm af halsen. Det er vist en af de sweatre der skal vises med model, for som den ligger der ligner den noget helt ude af facon. Men den tegner faktisk lovende og der skulle være en god chance for at jeg i nærmeste fremtid kan vise den færdige version frem.

Den første Jaywalker sok er næsten færdig. Jeg strikker fuldstændig efter opskriften selvom 76 opslåede masker (mindste str) godt nok lød af maaaange masker (pind 2.25mm). Normalt bruger jeg 56 masker på 2½ mm. Men de ser ud til at passe som fod i hose.

Sidste igangværende projekt er egentlig ikke mit, men Kristines. Hun er i fuld gang med at strikke et halstørklæde til dukkerne. Aftalen er, at jeg strikker hveranden pind - så sker der hurtigere synlige fremskridt og jeg kan 'løsne' de meget stramme masker hun strikker og rede de værste fejl. Min mor mener at det med at strikkegenet som regel springer en generation over - min mormor strikkede meget, mor gør ikke (ikke ret meget i hvert fald), og så gør jeg. Jeg tror ikke på det:-)

4 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Nej, hun skal da nok få det lært, men kan du ikke huske, hvor svært det var til at begynde med?

Den Cabled Spiral Pullover ser meget interessant ud, jeg glæder mig til at se den "i form" :-)

PS: Jeg kan godt forstå, du synes 76 m lyder af meget, jeg ville også være mistænksom! Håber de kommer til at passe :-)

Ulla sagde ...

76 m passer - du skal tænke på, at du strikker de to sider af en trekant for at få grundlinien. Derfor så mange masker.
Sejt med en strikkeglad datter, bare vent om et par uger noler hun dit kashmirgarn :D

Fuglemamma sagde ...

Så gøy å kunne strikke sammen med datteren sin. Kanskje på tide at jeg lar Hauk få prøve også - før han kommer på at strikking ikke passer for tøffe gutter...;-) Den genseren gleder jeg meg også til å se. Og når det gjelder Jaywalkers så har jeg også undret meg veldig over masketallet, men Ullas forklaring virker veldig fornuftig:-) Ha en riktig god ny uke!

britt sagde ...

Nej, da - den med generationerne passer ikke. Både min bedstemor og min mor strikker. Det er bare en forklaring hun har brugt....
Det skal din datter nok få lært - god ide i øvrigt at du strikker hver anden..
Den blå sweater ser fantastisk ud - den glæder jeg mig til at se på.
:-) Britt