mandag den 10. januar 2011

År 2011

Strikketøjet driller - jeg kan ikke få maskeantallet i kraven til at passe - så resten af aftenen holder Ivy League fri.
Så er der til gengæld for det første tid til at rette op på misforståelsen omkring kobberbrylluppet :-) det er ikke manden og jeg der har kobberbryllup (selvom vi meget snart har kendt hinanden i 12½ år) - vi skal såmen 'bare' til kobberbryllupsfest hos nogle venner.

For det andet bliver der så tid til at skrive indsatspunkterne for 2011. Jeg vil ikke kalde dem egentlige nytårsfortsætter, for så bliver året let målt efter hvor godt det er gået med dem og flere af mine punkter er ikke så målbare.

1. Være mere ude. I en travl hverdag er det svært at huske at komme ud - særligt i disse måneder med mørkt, gråt og koldt vejr. Jeg trives så godt med at være på tur og både korte som lange ture og almindelig 'væren udenfor' skal der være mere af.

2. Nettoafgang fra garnlageret og mere fokus på lagerets muligheder. Det skal være en positiv udfordring at bruge fra lageret og der er ingen mål for hvor stor nettoafgangen skal være.

3. Nyde min barsel. Med erfaring fra to tidligere barsler har jeg helt klart en forestilling om hvad barslen ikke skal være, dvs. ingen forestillinger om rent hjem, altid ryddeligt køkken og bo bedre-indretning mens baby sover, men tid til hygge med alle børn, morgenhår dagen lang og tid til strik mens baby sover.

4. Genvinde min før-graviditets vægt. Ak, ja, så skal jeg til det igen-igen....

5. Fokus på strikkeprocessen fremfor produktet. Jeg synes nogle gange man bliver fanget i et fokus på selve det færdige produkt som bare skal være færdigt, så man nærmest får dårligt samvittighed over ikke at udbytte hvert ledigt øjeblik til strikkepindene. Back-to-basis; strikning skal være sjovt og afslappende - og så selvfølgelig også give nogle gode og brugbare produkter.

6. Løbe 10 km inden årets udgang. Jeg glæder mig til at komme rigtig i form igen og skal have købt en babyindsats til cykel/løbevognen. Realistisk set når jeg nok først de 10 km sidst på året.

7. Blive bedre til at gå tidligt i seng. Jeg ender alt for ofte med at hæneg foran computer, tv eller over strikketøj om aftenen og er trææææt af at vågne træt næste dag.

Derudover er jeg ret sikker på, at en vis lille størrelse vil sætte dagsordenen det meste af året. Apropro baby, så har jeg endelig fået reserveret navnebogen på bilbioteket. Manden spurgte den anden dag om vi ikke snart skulle snakke navne. Tjooooo, det skulle vi måske nok....

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Held og lykke med alle dine mål! Jeg er sikker på, at du nok skal klare det!

Kh Karen

Ulla sagde ...

Gode mål. Du skal nok nå dem. Det er i hvert fald den helt rigtige strategi med barselsorloven.

ØV med Ivy League vesten