mandag den 7. marts 2011

Projekter i marts (1)

Månedens strikkeprojekt - og det eneste på pindene - er Vivian af Ysolda Teague (ingen links):Jeg har faktisk været i gang on and off siden januar, men nu skal der for alvor sættes fokus. Jeg strikker i New Lanark Aran i farven Iris. Birgitte introducerede garnet og det er et rigtigt dejligt garn til den type trøje jeg er ude efter. Jeg var tæt på at lave en copycat af Birgittes assymetrical cardigan som er så flot, men på den anden side var det år og dag siden jeg sidst rigtig har strikket snoninger, så valget faldt på Vivian. På pinde 5 var strikkeprøven lige i øjet både vandret og lodret og trøjen får præcis den tætte og faste struktur til en udendørstrøje som jeg er ude efter. Det går tjept og man er underholdt hele vejen, men det er bestemt ikke et vanskeligt mønster, så det er et strikketøj man kan lægge fra sig og genoptage uden ophold når det fx ringer på døren af mariehøns, danserinder, spøgelser og spidermen, der kræver slik:-)

4 kommentarer:

Ulla sagde ...

Den er så smuk og garnet ser superlækkert ud. Vivian har længe stået på min ønskeliste. Glæder mig til at se den færdig.

Birgitte sagde ...

Ih, den ser skøn ud! Og farven, ja den er jo intet mindre end fantastisk :)

Anonym sagde ...

Det er sådan en smuk trøje... den står også på min ønske/to-do-liste.
Jeg er helt vild med den farve, du har valgt!

Fuglemamma sagde ...

Dette ser ut til å bli en virkelig hit, og det er deilig med en ny strikketrøye når magen har blitt liten igjen.