fredag den 3. januar 2014

Awards a la Lena, 2013

Traditionerne må holdes i hævd, og en af mine er at starte strikkeåret med at uddele priser til det forgangne års strik. Priserne for 2013 er:

Årets strik, voksne: Min Ursula Cardigan som jeg strikkede i foråret. Den var en fornøjelse af strikke og den passer perfekt og er lun og let. Jeg bruger den rigtig tit. Jeg har strikket flere tynde uldtrøjer som Daffodil og Ravello i år og må sande at selvom de tager længere tid Vend de tykke sweatre, så er der mere brug i dem, fordi man ikke ender med at 'koge' over i dem. Særligt når vinteren er så mild som den indtil videre har været. Flere tynde trøjer og sweatre her!
Årets hit, børn: Andreas' trøje med striber. Bare fordi han er så glad for den trøje og nævner det hver gang han tager den på - 'åhh, mor, det er altså bare min ynglingstrøje'. Hvem kan stå for det? Og så er jeg glad for at jeg fulgte hans valg med de skrappe farver, for det er en fin farvekombination jeg ikke selv havde turde vælge. 
Årets mest brugte strik: Lidt snyd for de nyeste strik, men det er nok Boardwalk (fraset sokkerne, men de tæller ikke med).
Årets kikser: Lille frø. Ikke brugt en eneste gang - farven er gal, og der er noget galt med min version med målene - den er sådan bare lidt... ikke god...
Årets strikkeoplevelse: Turen til Fanø var en god weekend :-)
Årets hækleri: Igen en snydekategori, for der er kun én kandidat, men mit tæppe skal altså have en pris. Og da det er hæklet kan det jo ligesom ikke vinde prisen for mest brugte strik - vel?
Årets overraskelse: På trods af mit fortsæt om at købe mere garn - og det har jeg - har jeg alligevel for tredie år i træk reduceret lageret. Omend noget beskedent i år, se nedenfor.
Årets kedeligste strik: Nope - ingen pris uddeles i år. Ingen projekter har været sådan rigtig kedelige i ordets egentlige forstand.
Årets stolthed: Heller ikke i denne kategori bliver der uddeling. Jeg har ikke haft et særligt projekt i år, der bare har været ekstra lækkert at strikke, ekstra svært eller på anden måde særligt. Intet broderi og kun lidt syning. Det har jeg faktisk savnet lidt.
Årets garn: Madelintosh Sock. Det er bestemt ikke det garn jeg har strikket de fleste meter med, men til gengæld et af de nye garner jeg har prøvet i år. Det var dejligt at strikke med og smukt i farven Thunderstorm. Mit Line Break som jeg strikkede af garnet er faktisk også flittigt brugt af den grund. 
Årets tal: Året startede med en lagerbeholdning på 5583 gram. Jeg havde som sagt et fortsæt om at købe mere garn, så der også var til store projekter på lageret og det har jeg troligt gjort. Hele 7,7 kg garn har jeg købt. 
Samtidig har også været et rekordstrikkeår så ikke mindre end 21916 meter(!!) garn er blevet strikket. Hvilket betyder at der er røget 8043 gram garn ud (herunder lidt til børnehaven) så der har været gennemtræk i lageret!!
Garnlageret er faktisk reduceret med 339 gram. Ikke meget, men alligevel... De sidste tre år har jeg i gennemsnit og rundt regnet haft en beholdning af garn på 5-6 kg. Måske er det bare en størrelse der passer godt til mig? Som det ser ud lige nu er det til under et års forbrug - slet, slet ikke urimeligt :-)
Jeg har strikket meget i år, men jeg synes faktisk det er lidt vildt at det er en trediedel mere end normalt. Er det et udtryk for at jeg får løbet for lidt, gjort for lidt rent, set for meget fjernsyn eller leget for lidt med børnene? Skal jeg have dårlig samvittighed over det??
Njaaaa, jeg tror bare vi skal sige at det var et godt strikkeår!

1 kommentar:

Monstermønster sagde ...

Jeg elsker oppsummeringene! Og er enig om at tynne ullsaker til seg selv er vel verdt strevet, siden de blir godt brukt.