tirsdag den 14. januar 2014

En halv citron

Hvad er hjemmearbejdsdage til hvis man ikke lige kan sikre sig et billede af årets første strikkeprojekt i ordentligt lys? Og så glemte jeg et close-up så man kan se at der er glimmer i garnet. Så fint!
Mønster: Citron fra Knitty af Hilary Smith Callis. Rigtigt fint lille sjal som jeg har strikket uden nogen ændringer, men det var lidt halvkedeligt. -Faktisk var det at udnytte alt garnet (100 gram), dvs. strikke en gentagelse eller to mere,  men jeg må blankt indrømme at jeg gik død i alt det glatstrikkede og lukkede af så snart jeg nåede opskriftens mål.
Garn: 57 gram karrygul 75 % merino, 20 % silke 5% stellina herfra, men fysisk købt i Kunstladen på Fanø. 
Pinde: 4 mm rosentræ. Startede ud med mine Addi Lace, men de var alt, alt for glatte og jeg fik ondt i hænderne at holde nærmest krampagtigt fat på maskerne. Det hjalp betydelig med træpindene.
Hot? Ja, selvom det er blevet mindre end planlagt har det en fin størrelse og hvis jeg ellers kan forlige mig med farven (gul! til mig!!) skal det nok blive brugt. Hvis min mor falde i svime over det får hun det måske til jul i stedet - hun bruger meget mere gul end mig.
Strikkeprocessen har været ... tja....jeg er glad for at være færdig. Tyndt garn på forholdsvis tykke pinde er jeg ikke glad for - jeg spænder alt for meget op og min strikkeskade i albuen er sprunget op. Øv.
Jeg havde eller planlagt at bruge resterne af garnet + nogle koksgrå rester til at være i Ysoldas Follow your arrow mystery kal, men jeg tror ikke jeg 'tør' strikke mere lace lige nu. Øv.
Til gengæld residerer denne fine snemand ude i haven - kreeret af mine tre unger i går aftes i mørket. Og så kunne man jo også lige bruge sin hjemmearbejds dag til at fotografere en snemand:-)

Ingen kommentarer: