fredag den 6. marts 2015

Tynde striber til Johannes

Så er Johannes' striber også blevet færdig og heller ikke han har fået lov til at prøve sin trøje. Den er lidt for stor endnu og bliver en kalendergave til december ligesom Andreas' striber. Der må godt være lidt praktiske ting... Og nej, der kommer ikke en til Kristine som pt. ikke bruger andet hjemmestrik end sine strømper. 
Mønster: Bosse af Susie Hauman. Med en større strikkefasthed har jeg strikket efter maskeantallet str. 2 år - også for ikke at få den for bred. Længderne er efter str. 6 år, men efter en håndvask og centrifugering er den nærmere en lille str. 5 år. Eller måske er det bare mig der ikke kan have for korte trøjer - heller ikke på børnene. Hvis bluse og bukser skiller fryser man da.
Garn: 108 gram højlandsuld i en petroliumsfarvet (det kaspiske hav), en beige (løkken strand?) og en blå/blålilla (mørk kornblomst?).
Pinde: 3 og 3½ mm. Jeg har erhvervet mig en knitpro karbonz rundpind og det var første gang jeg tog den i brug. Jeg er nemlig ualmindelig glad for mine karbonz strømpepinde og rundpinden var lige så lækker at strikke med. Jeg skal have nogle flere!
Hot? Hey, hvor cool er det lige at være ude i så god tid med pakkekalenderen!!

Ingen kommentarer: