mandag den 2. april 2007

To do...

... i påskeferien:

1) Sove længe: Tjek
2) Være sammen med familien: Tjek
3) Hente mere sand til sandkassen: Tjek
4) Opføre drivhus (mandens projekt): Tjek
5) Plante udendørspotter: Tjek
6) Nyt strikkeprojekt: Tjek
7) Blive rask: Tjek
8) Undgå impulsgarnindkøb: Minus
9) Sortere og aflevere billeder til fremkaldelse: Tjek
10) Opdatere datterens foto/dagbog: Halvt færdig

Og det bedste af det hele: Der er stadig en uge tilbage af ferien!



Ad punkt 6)
Det nye strikkeprojekt blev til den lilla bluse jeg havde lovet at strikke til Kristine. Modellen er "kortærmet bluse" fra Erika Knights "Strik til Englebørn". Jeg tror måske jeg laver den langærmet - i længden tror jeg det er mere anvendeligt. Den bliver i Gepards cottonwool, som jeg længe har ønsket at prøve. Kristines kusine har flere trøjer i garnet og det er bare så blødt og lækkert og holder super godt i vask.
Indtil videre går det lynhurtigt, men det er også lidt kedeligt bare at strikke ret og ret og ret....
Garnet er blødt og lækkert at strikke med og ikke så hårdt som hvis det havde rent bomuld.



Ad punkt 8)
Jeg laver faktisk ikke ret mange impulsinkøb, men den forgangne uge gik det lidt galt. Først var jeg i byen for at shoppe forskellige nødvendigheder - nye undertrøjer til datteren, lilla garn mv. Men med hjem havde jeg også to par sandaler, en nederdel og en pæn t-shirt. Derudover bestilte jeg en mp3-afspiller (!!) til når jeg løber eller mine lange togture til møderne i København. Jeg havde forsvoret jeg skulle eje sådan en...
I går så jeg Kappa fra design.club her. Den er lige mig! Fluks - så var den bestilt (i mørk violet). Og slutteligt et par forskellige fornødenheder - Brittany strømpepinde og en sjalsnål - herfra.
Men så er shoppegenet vist også tilfredsstillet for denne gang!!

Det er en dejlig ferie :-)

Ingen kommentarer: