torsdag den 11. oktober 2007

Babytæpper

Babytæppet er ved at tage form. Det er stadig en fornøjelse af strikke og jeg nyder hvert øjeblik. Jeg er begyndt på den sidste bort - yderborten - men der er laaang vej rundt, så det var nok lige et par dage endnu inden jeg er færdig.
Billeder viser ikke detaljerne så godt - dem skal I nok få når det engang bliver færdigt.

Kristine har spurgt om jeg også strikkede sådan et til hende dengang hun var baby. Det gjorde jeg ikke. Da syede jeg nemlig det her:




Det syede jeg færdig aftenen inden veerne startede om morgenen. Måske er jeg lidt overtroisk, men jeg vil faktisk gerne lige vente lidt med at blive færdig med lillebrors tæppe.



Overskriften på min blog "Lena strik og quilt" kan godt virke lidt misvisende, for det er ikke blevet til ret meget patchwork/quilting her på bloggen.

Jeg har strikket siden jeg var 5 år - den historie har jeg fortalt.
Quiltningen greb mig først da jeg var et par-og-tyve år. En lidt upraktisk hobby at give sig i gang med når man læser på universitet, har få penge, og bor på et lille kollegieværelse! Men jeg fik mig faktisk organiseret med hylder til stoffer, symaskine mv. Faktisk syede jeg også en del i hånden.
Det er først i det sidste år/halvanden, at jeg ikke har syet regelmæssigt. Jeg har simpelthen haft mere lyst til at strikke.

Men jeg er da i gang med en quilt til Kristine - den har ligget på is, da den skal være sengetæppe til hendes nye store seng. Altså den som hun nu først får når vi flytter .... Og da jeg ikke havde de rigitge mål har jeg ikke kunnet gøre den færdig. Det kan der jo så snart gøres noget ved!

Her et par ting jeg tidligere har syet:


Sengetæppe til Kristines "lille" seng (jeg syede også et tæppe til tremmesengen, men det kan jeg ikke lige finde et billede af).

















Et penalhus/pung til kusinen og
et tæppe til svigermor.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sånne prosjekter som blir ferdige akkurat i tide er spesielle, jeg har også en sånn historie med Fugleungens omslagsbody, og jeg skjønner i grunnen godt at du ikke synes det haster med teppet til den lille i magen. Men jammen ser det ut til å bli veldig flott når det er ferdig! Jeg blir alltid imponert over sånne flotte quilts - det har jeg aldri kommet meg til å lære. Håper du og datteren får flere sånne hyggedager snart, det hørtes deilig ut! Klem fra Fuglemamma www.fuglemamma.sprayblogg.no