fredag den 12. januar 2007

Der bygges!

Husene tager lige så stille form og det er faktisk hyggeligt . Hver gang jeg syr kommer Kristine og vil være med. Det er jo hendes huse og det er så dejligt at hun vil sy med mig. Tilsyneladende er det lidt kedeligt bare at sy ligeud, for det ender som regel med, at hun synes vi skal sy elefanter, skildpadder eller en anden af over de over 100 foskellige sømme min skønne Pfaff maskine kan.

Men fremad skrider det som sagt - husene er faktisk syet sammen - men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for kanten. Det er et af de projekter, der er en eller anden grund ender med at være uendelig lang tid undervejs - det fænger ikke på den helt rigtige måde - heller ikke selvom det er til datteren.



Bonnie har designet husene. Hvis man er til
scrap-quilts skal man besøge hendes hjemmeside for inspiration - der er masser at gå i gang med.

Ellen blev glad for hendes Mariehøne-sokker!! Og jeg håber de har bragt masser af held og lykke. I hvert fald er hjerteoperationen VEL overstået og der går hurtigt fremad med at hele. Dejligt!

Jeg strikker fortsat på mit web-sjal - jeg er halvt færdig og håber den anden halvdel tager form med samme fart som den første halvdel (selvom mønsteret ikke længere er så spændende). Britt har blandt flere andre talt varmt om Addi Turbo pindene og da jeg måtte investere i nogle længere rundpinde for at strikke sjalet færdigt faldt valget på Turbo'ene. Lige om lidt vil jeg prøve dem af - så er der nemlig også lidt nyt til den anden halvdel.

Det er heldigvis weekend efter endnu en lang uge. Hvor det i virkeligheden trættende ikke at lave noget - eller det vil sige - jeg laver en masse, for ingenting fungerer helt rigtigt efter reformen og der bruges tonsvis af krudt på at kontakte folk, prøve sig frem, bande over dokumenter der er væk osv. osv. Suk. Men fra næste uge af arbejder jeg hjemmefra én dag om ugen. Det bliver så skønt at få et afbræk fra den lange køretur midt på ugen.

Så - nu vil jeg gå ind i stuen og overtale manden til at lave rigtige hjemmelavede popcorn - det er han nemlig rigtig god til!

Ingen kommentarer: