mandag den 22. januar 2007

Lidt har også ret!


Én enkelt spiralsok er alt hvad jeg kan vise i denne omgang. Og så er lyset på billedet ikke engang godt. Til datteren, strikket i svag lyserød/rosa opal. Jeg er spændt hvordan de sidder - jeg har ikke prøvet at strikke spiralsokker før. Men nemt er det, når der ikke skal være hæl.
Kristine var ikke villig til at agere prøveklud i dag. Jeg kan nu heller ikke rigtig bebrejde hende. Hun har være syg siden fredag eftermiddag, sådan rigtig dårlig, hvor vi lige for en sikkerheds skyld har været omkring vagtlægen. Måske lidt overpylrede forældre, for det var "bare en virus". Men pigebarnet er næsten aldrig syg, så... Jeg har været hjemme i dag og vejrmæssigt har det da i det mindste været godt timet. 95 km i det vejr ville have være rædselsfuldt.
Jeg synes ellers hverdagen i den grad har indhentet os. Vi har begge langt på arbejde (tilsammen kører vi over 400 km HVER dag) og det er bare ikke godt nok i længden. Så der skal træffes nogle seriøse beslutninger - og det er ikke helt nemt. Det betyder altså noget, at ens barn stortrives i sin børnehave og at man er faldet godt til det sted man nu bor. Til gengæld betyder det også meget, at man kunne være meget mere hjemme hver dag hvis man nu flyttede/fandt et andet arbejde. Nyt arbejde er dog ikke rigtig attraktivt. Jeg er glad for mit arbejde og ved kun alt for godt hvad det vil sige at arbejde et sted man ikke er glad for. Alternativet - at køre langt for en stund - er langt at foretrække. Øv. Jeg hader at skulle tage sådanne beslutninger, for hvornår ved man, at man gør det rigtige?

Ingen kommentarer: