søndag den 8. marts 2009


I dag tog jeg mig sammen og ryddede op i alt det af børnenes tøj der er blevet lagt til side i den sidste tid. Noget skulle tilbage til långiver, noget røg helt ud, noget blev lagt til side til Andreas om 4 år, noget skulle i 'pige-sækken(ene)' og noget til baby-tøjet. Men så var der lige den der stak med alt mors hjemmesnørklede tøj. What to do? Smide ud? Ikke tale om! I en sæk i skuret? Måske - men med fare for at det måske en dag ugennemset bliver smidt ud var det heller ikke så tillokkende. Løsningen blev endnu en kasse med garn :-)
I gangen ved soveværelset er der så et lille indhak hvor den oprindelige ejer havde en lille 'frisørsalon' og hvor vi nu har store opbevaringshylder dækket af et gardin. Her står mine to bedrollere med garn og der var to tomme (!) bedrollere, hvoraf i hvert fald den ene nu fyldes op af ungernes hjemmestrik. Der mangler et par bluser og huer af Kristines - dem finder vi en dag (om der er chance for at de en dag skal bruges eller ej er ikke afklaret endnu...). I kassen ligger også mit første sæt hjemmestrik strikket af min mor og den sødeste 'retro-pigevest' som min mor har syet til mig og som Kristine har brugt. Kristines og Andreas første trøjer som de blev fragtet hjem fra hospitalet i, 4 stk. baby-i-rib-veste og meget mere. Det bliver en skøn kasse fuld af minder...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

GODT at du gemte det. Det vil du blive glad for en dag. Da min svigerinde fik en lille datter var hun lykkelig for at hendes mor havde gemt sit hjemmestrik. Min svigerinde strikker ikke selv, så det var en kæmpe-gave! Lille Olivia har genbrugt det hele!

Monstermønster sagde ...

Så flott at du sparer på det! Min mor har vært altfor flink til å gi bort underveis, så vi har nesten ingenting av det kule tøyet vi gikk med, og masse av det hjemmesydd og hjemmestrikket. Et stort savn.