lørdag den 7. marts 2009

Awards a la Lena

Britt har udelt awards - det lyder sjovt. Mine er:

Årets mest brugte strik, voksne: Tjaaa, her skulle der nok være et par af mine strømper, for de bliver brugt næsten hver dag. Meeeen de hører ligesom ikke hjemme her.
Kategoriens vinder er February Lady Sweater. Fordi den kommer på hver weekend eller når jeg kommer hjem fra arbejde og bare skal futte rundt i noget varmt og behageligt. Den er perfekt som hyggetrøje.
Årets hit: Maple. Den er sådan et hit. Blød og varm. Skønt design. Passer perfekt og er flyttet ind i den del af skabet hvor 'arbejdstøjet' ligger.
Årets mest brugte strik, børn: Uden tvivl denne vest. Sjovt, for der er egentlig ikke noget særligt over den - udover de flotte farver. Men den bruges praktisk talt hver dag. Når Andreas står op (som den første i huset) starter vi med at sætte havregrøden over i mikroovnen. Så får drengen en tør ble, sutsko og vesten på, og så er grøden færdig. Det hænder at vesten er til vask - vi øver ihærdigt i det der med at bruge skeen...- men altså, i modsætning til hvad jeg troede bliver den flittigt brugt. (Og det er de andre veste nu også blevet - meget).
Årets stolthed: Elefantjakken - uden tvivl. Jeg glæder mig til Andreas kan passe den.
Årets flop: Harmony. Jeg har ikke brugt den en eneste gang. Den er for kort og selvom jeg synes designet er flot ser jeg bare helt forkert ud i den. Er ellers helt vild med den måde Hanne Falkenberg skriver opskrifter på og jeg skal da bestemt have prøvet flere af hendes designs. Indtil videre ligger den og venter på at jeg trævler den op.
Årets garn: Tvinni, gerne med silken i (tvinni tussah). Jeg har egentlig altid været ret sart overfor uld (eksem...) og slet ikke kunnt bære det direkte mod huden, men i de senere par år er det blevet meget bedre og tvinni har jeg ingen problmer med mere. Og så er den jo skøn at strikke i og holder godt.

Det var kategorierne i år. Der er kommet en del nye bøger på hylden og nye pinde i kurven, der er afprøvet nye designere - det kommer måske på næste år.
Næste gang er det Clover - Monterings-Åge har gjort sit og er draget videre, mens Clover nu ligger og tørrer. Uhhh, den bliver som minimum runner-up til næste års awards.

2 kommentarer:

Monstermønster sagde ...

Spennende å se hva andre har for anbefalinger i sine kategorier, elsker sånne oppsummeringer!
Takk for tips om Tvinni tussa, jeg er glad i Tvinni fra før, så med silke høres helt himmelsk ut.

Anonym sagde ...

Tak for at læse med - en herlig opsummering du har lavet. Du har ret Tvinni (med eller uden silke) går man ikke galt af.
:-) Britt