søndag den 14. december 2014

14. december

Det er den 14. december. Det er tid til et blogindlæg og der er kun 10 dage til juleaften. Livet er gået hurtigt de sidste uger. De har faktisk været lidt anstrengende. Børnene har på hver sin måde krævet sit både på sygdomsfronten, forældrestrategierne og fritidsaktiviterne, efteruddannelse for gemalen, arbejdet været træls og julen banker på. Og så er det møøøøørkt udenfor. Det har bare alt sammen været lidt for meget.
Men jeg har både strikket og købt garn og det har været hyggeligt. En af mine planer for det nye garn var at strikke en ny Pine. Min gamle Pine ser sådan ud nu - oprindelig så den sådan ud.
Patenten er blevet flad og trøjen fnulrer meget. Nok forventeligt når den er strikket i dobbelt alpacawool, men det er øv alligevel og jeg tager den aldrig på.
Så jeg begyndte på en ny i dobbelt højlandsgarn i en fin petroliumsfarve. Tju hej hvor det gik med de 8 cm rib og så for søren hvor gik jeg i stå da jeg ramte patenten. Som I kan se. Endnu. For jeg har glemt at patent tager umådelig lang tid, ikke flyder ordenlig på pinden og i øvrigt er helt umuligt at trævle op. Indtil videre ryger den i skammekrogen lidt. Så får vi se...
Til gengæld er min Epistrophy næsten helt færdig - 9 knapper og to bånd mangler at blive syet på og så lige et par billeder til bloggen.

Om lidt er det tid til en kop the, måske lidt chokolade og så et par runder på et par sokker. Og så sidste arbejdsuge inden juleferien:-)

Ingen kommentarer: