lørdag den 21. februar 2009

Seriøs strikning bliver det ikke til for tiden, det ville sørme være synd at sige. Alligevel ville jeg være færdig med første ærme på Clover hvis det ikke var fordi ærmet er blevet aaaalt for langt. Min armlængde skulle ellers passe med målene på skitsen (lidt utydelig ganske vist, men der står vist nok 55 cm) og jeg startede endda med indtagningen 3 cm før end angivet i opskriften. Strikkefastheden passer også… Hmm, i aften skal der pilles op.

Uheldig uge?
Sad i lægens venteværelse og ventede og ventede…. På min forespørgsel svarede sekretæren at det da først var i næste uge jeg havde tid. Måtte i går gå hele arbejdspladsens post igennem for at kunne fiske de to breve ud hvori jeg havde glemt at skrive nogle vilkår for en tilladelse (og her er maaaaange ansatte). Glemte også at fartbegrænsningen i Danmark IKKE er på 58 km/t i byer. SUUUK.
Til de gode ting hører at vi i år var heldige i lodtrækningen om et af arbejdspladsens sommerhuse. Og at posten kom forbi med et par bøger herfra. Heirloom Knitting må man eje hvis man bare én gang har prøvet lace-kntting og har drømme om mere. Det har jeg! Kunne godt se mig selv strikke en tynd, let stola i sort – sådan en man altid lige kan tage over skulderen til en kjole. Måske når nuværende langtidsprojekt – aka julekalenderen - er færdigt? Imens lader jeg op med Adamas shawl. Første mønsterrapport er færdigstrikket, så mangler jeg bare 14 gentagelser af midterrapporten og så afslutningen.
I morgen er der jubilæumsshow med Sigurd, vistnok krydret med noget Kaj og Andrea - det skal nok falde i datterens smag.
God weekend!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vi fik også et nydeligt billede af Johnny + girokort tilsendt forleden dag, han var også blevet målt til 58 km/timen - FY!!

Jeg har også Clover på to-do listen, men jeg værgrer mig altså en anelse ved at gå igang.Ddet er jo en Isager, og min strikkeselvtillid tåler ingen nederlag lige for tiden ;-)

Anonym sagde ...

ØV sikken en uge :-(
Trælst med Clover.

Anonym sagde ...

Hov glemte helt at skrive, at Heirloom Knitting er biblen, mit eksemplar bliver godt brugt.