onsdag den 23. marts 2011

Slutspurt

Slutspurten på Vivian er indledt. Jeg er ved hætten og i gang med sidste nøgle garn og er nået til stadiet 'NU skal den altså være færdig '. Jeg har smugprøvet den så godt jeg kan og det ser lovende ud omend ærmerne er lidt lange.

Slutspurten på projekt 'forberedelse til babys ankomst' er også indledt. Manden blev beordret på loftet i weekenden efter tremmesengen og andet babygear (det hjalp at forklare ham at en fødsel fra nu af vil blive regnet som til tiden...), han er blevet sat i gang med at indkøbe og sætte ekstra hylder op alt imens jeg vasker babytøj, dyner og sengetøj. Hvor er det småt og hvor er det hyggeligt:-)
Vi mangler nu bare en autostol, tasken til sygehuset og et navn! Hmmm, ja, og så en veloverstået fødsel. Min gymnastiklærer kom med en bemærkning om at man jo hurtigt glemmer hvor ondt det gør. Hvortil jeg vistnok kom med en spids bemærkning! Jeg har f..... ikke glemt noget og kan godt erindre at det er særdeles ubehageligt. Og det er egentlig ikke sååå rart at tænke på - heller ikke selvom jeg har kun har erfaringer fra ukomplicerede fødsler.

Jeg bliver faktisk også lidt svedt ved tanken om tiden, logistikken og håndteringen af tre børn. Gisp! Hvad har vi dog rodet os ud i...:-)

Havens første vintergækker er endelig dukket op

3 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Heier på deg i sluttspurten, og tenker at tre barn helt sikkert lar seg sjonglere de også. Jeg hadde en svært lett første fødsel, men husker likevel at jeg ble litt redd og gruet meg da den andre nærmet seg. Den ble heldigvis like grei som den første. Håper at din tredje blir "a walk in the park". ;-)

Anonym sagde ...

Uha, hvor bliver den altså lækker!!!

Hæ, godt at manden til sidst fattede vinket med vognstangen ;)

Jeg krydser fingre for at din tredje også er ukompliceret at bringe til verden og at hverdagen viser sig at falde på plads hurtigt og godt.

Kan også selv huske min første (og ikke specielt ukomplicerede) og har faktisk en uforløst mængde angst siddende ... det må vi få klaret inden det en gang bliver tid til nummer to.

Ulla sagde ...

Den der "sidste øjeblik" ting er vist en generel genfejl på y-kromosomet.
X fingre for at tredje gang bliver den nemmeste.