tirsdag den 16. oktober 2012

Erkendelse...

... kan være svært. Det kan være svært at se sammenhængen mellem den konstante kiggen på sjaler på Ravelry, diverse blogs mv., drømmene om alle de sjaler jeg kunne tænke mig at strikke, søgen efter det perfekte garn med den perfekte farve til alle mine djaler  og så det faktum at jeg har slået op til hhv. en trøje og en vest.
Jeg kunne ærligt talt heller ikke se sammenhængen selv. Så nu har jeg trævlet op. 
Her er det 'Something Silver' af Veera Välimäki der lider en krank skæbne: 
Den er ellers fin, men jeg orkede den bare ikke rigtigt lige nu. 
Nightingale Vest af Helga Isager er meget tæt på at lide samme skæbne...
Jeg tror i virkeligheden mit problem er at jeg lige nu vil det hele og jeg kan slet ikke finde ro til det helt rigtige projekt. Så lige nu strikker jeg bare på et par sokker - det tager man da aldrig fejl af. Og så tror jeg nok jeg slå op til et sjal. Måske.

Ellers er dagen gået med hygge og børnearbejde...

3 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Sjalstrikk er koselig. Når du erkjenner at det er det du vil sysle med er det bare å finne garn og oppskrift. Om du ikke blir enig med deg selv kan du jo strikke to? F.eks. et i tynt luksusgarn med masse mønster, og et tykkere og enklere?

GrenDesign sagde ...

Sokker er da også rigtigt godt :-) eller måske noget retstrikket......jeg har kastet mig over endnu en Camomille - bare fordi det er så let og ikke kræver tankevirksomhed. Alle de andre projekter kan bare blive strikket senere.....

strikkeforsker sagde ...

Strømper er godt. Jeg har også haft en længere periode, hvor intet fristede. Skal du til kreative dage?