søndag den 14. oktober 2012

På tur

Det er stadig vådt og koldt, så her på feriens anden dag synes en tur til Mønsted Kalkgruber  som en god ide. Vi havde ikke været der før og der er tørt nede i gruberne.
Altså bortset fra at både Andreas og Kristine purede nægtede at gå ind i de mørke gange. Totalt hysteriske... Og da vi efter tålmodig overtalelse og med en 4½ årig på armen endelig nåede ind og fik svaret på 7 af de 13 spørgsmål der var langt ind på ruten i anledning af efterårsferien, mødte vi forhindringer i form af stejle gange det var umuligt at få en klapvogn op af. Så det var samme vej tilbage og madpakken blev indtaget i et hundekoldt lokale, så vi var totalt gennemfrosne da vi endelig satte os i bilen igen.
Succes! NOT!
 Hjemme igen fandt Kristine og jeg symaskinen og stoffer frem. Og det blev der disse to muleposer ud af - den hvide og blå til Kristine og den med dyrene er Andreas'. Der er klippet yderligere to til mig selv, men det må blive en anden dag.
Mønsteret er herfra, vistnok fundet på Karens blog. Jeg har lavet dem større efter hvad jeg lige synes passede og bare tvundet snore af garn istedet for syet dem. Så et eller andet produktivt blev der alligevel ud af dagen:-)
I aften er det Harry Potter aften. Kristine og jeg læser HP om aftenen og er nu færdig med femte bog. Så nu står den på femte film. Og der er købt passende med slik og andre fornødenheder til seancen. Vi glæder os begge.

Ingen kommentarer: