søndag den 5. maj 2013

Det gik godt...

...også denne gang:-)
Jeg har haft gang i symaskinen og saksen - altid lidt nervepirrende når det handler om strik. Ifølge opskriften skal man hækle omkring kanterne og så klippe, men jeg havde ikke noget (sokke-)garn i en matchende farve til at hækle med lørdag eftermiddag hvor udsigterne til at erhverve nyt garn lå mindst to døgn ude i fremtiden - og jeg ville videre med projektet nu!  Heldigvis fungerer en maskinsøm jo også fint.
Efter opklipning dampede jeg for første gang mit strik med strygejernet for at få maskerne til at 'slappe af' og lavede en strikkeaflukning på bagsiden i stedet for 'kitchener-stitches' som opskriften lægger på til. Jeg vil helst have en fast søm på skuldrene, så de ikke vokser.
Indtil videre ser det godt ud. Størrelsen er helt i øjet - min rækkefasthed er for stor, så den er blevet lidt længere end beregnet, men det er helt ok. Jeg er lidt bekymret for at ærmegabene af den grund er for store, men håber det skralder an.

Når jeg ikke lige har syet og strikket (og trævlet op, men det er andet projekt og en anden historie) har vi plantet sommerblomster, bagt snobrød, sået bønner, rødbeder, gulerødder, forårsløg, løg, ærter og grønkål + købt skoleagurker, tomater og en enkelt vandmelon (lidt af en eksperiment) til drivhuset.
Det er simpelthen så skønt at det er forår og udevejr:-)

3 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Å sy og klippe i strikk er alltid nervepirrende. Men det ser ut til å ha gått veldig bra. Ha en fin ny uke!

Birgitte sagde ...

Uha, det ser spændende ud - glæder mig til at se mere :)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det bliver bare så smuk, så smuk en cardigan!