fredag den 18. oktober 2013

Glimrende


Mit nyeste par sokker er gode at lege med, de har været gode at strikke og de er fyldt med glimmer. Det ses desværre ikke på billedet, men det var derfor jeg faldt for garnet +  de fine farver selvfølgelig. Ellers ingen dikkedarer - jeg forsøgte mig med forskellige mønstre, men sokkerne blev først pæne, da de blev strikket op i helt almindelig glatstrikning med en rib bestående af en vrang, en drejet ret.
Mønster: Lige-ud-af-landevejen med et udgangspunkt på 60 masker.
Garn: 71 gram 75%superwash merino, 25% nylon Kashmir - coll (sock) fra kashmir-strik. Købt i Kunstladen på Fanø.
Pinde: 2,25 mm.
Hot? Johannes synes de er gode at bruge som transportfyld :-) Men han ville ikke selv fotograferes...

Det var årest sjette par sokker til mig selv - jeg er temmelig egoistisk i mit strik i år. Og måske er jeg kommet til at købe nogle nye nøgler strømpegarn til mig selv i det store udland, så jeg vil ikke afvise at der kommer flere. Men nu er det jo også socktober, så det er vel ok.

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jamen, det er jo dejligt, de kan bruges til lidt forskelligt :-) Det er en meget flot farvekombination og det er et godt valg at strikke dem uden mønster :-)

Fuglemamma sagde ...

Flotte sokker, og jeg synes egentlig alltid at multifarget strømpegarn gjør seg best i glattstrikk. Ellers spiser liksom fargene opp mønsteret, og omvendt.