fredag den 26. oktober 2007

Gode sager

Jeg har shoppet, men ikke brudt reglerne!

6 nøgler indiecita i en lækker farve petrol, købt hos Nanna. Jeg har ikke prøvet at strikke i indiecita før, men det føles super lækkert, så jeg glæder mig. Mere om hvad det skal bruges til senere. Indkøbet betyder, at min garnopsparingskonto reduceres med 300 gram, men det er jo helt indenfor det 'tilladelige'.

Nu jeg var i gang hos Nanna, røg der også nogle maskeholdere (dem kan man næsten aldrig få for mange af), en opskrift på Green Gable (sommerprojekt?) og et farvekort til idiecita med.

Hos Amazon blev det til et par bøger. "25 favourite socks" fra Interweave har jeg haft kig på længe, så nu skulle det være. Jeg har et godt øje til 'Cable rib socks' og garn til dem liggende på lageret, så de bliver nok de første på pindene. MasonDixonKnitting af Kay Gardiner og Ann Shayne er mest for sjov. Den kunne jeg bare godt tænke mig at læse og blive inspireret af. De har nogle sjove valkede små bokse, der kunne være lidt sjove og anderledes at prøve af.

Hod Pinnsvinndesign er det blevet til Frode, der skal strikkes i stribet brun/tyrkis blå Duo silke/merino og nogle knapper, som der ikke er nogle konkrete planer med, men som ikke var til at stå for.

Hos Lundpluslund blev det for noget tid siden til et par nøgler Noro Kureyon til en ribvest til lillebror.

De sidste to indkøb skal ikke trækkes fra i garnopsparingskontoen. Jeg havde lov til at købe garn til et par projekter til det kommende familiemedlem, såfremt medlemmet viste sig at komme med 'tap'. Og det gør han jo! Nu tror jeg til gengæld også jeg har fået svunget dankortet for en lille (?) stund. Og lageret indeholder nu noget lækkert garn til de kommende projekter.

Humøret? Ja, det har fået et par takker opad. I dag halvt arbejder/halvt hviler jeg mig hjemme og lillebror sparker så det er en lyst. Han er virkelig aktiv - må være en rigtig lille krudtugle :-)

1 kommentar:

strikkeforsker sagde ...

Skøøøøøøønne indkøb. Frode er en rigtig kæk drengetrøje til babydrengen.
Dankortet gløder i hele strikkeblogland for tiden.