onsdag den 18. februar 2015

Criss Cross

Ny cardigan! Lige i tide til at komme i brug den sidste del af vinteren.
Mønster: Criss Cross af Isabell Kraemer. For at få knap så oversized en cardigan har jeg strikket str. M1. Til gengæld har jeg strikket den ca. 6 cm længeren. Jeg var noget i tvivl om længden - om det ville klæde cardiganen at blive længere - men det er blevet ok. Når det så er sagt tror jeg den ville være mindst ligeså fin lidt kortere. Ellers ingen ændringer. Fin og god opskrift og mønstret bagpå er sjovt at strikke.
Garn: Geilsk hamp og uld i mørk jeans blå. Det er rigtigt fint at strikke med og arter sig fint efter en tur i vaskemaskinen. Ganske blødt og kunne sagtens finde på at strikke med det igen, selvom der fra tid til anden skal pilles et par strå ud. Ialt 364 gram.
Pinde: 4 og 4½ mm. Lavede ikke strikkeprøve. Isabell Kraemer og jeg har altid samme strikkefasthed. Ganske praktisk. 
Hot? Jeg må indrømme at jeg var/er lidt skeptisk med længden og hvis jeg knapper den hele vejen ned får jeg lidt en bedstefartrøjefølelse. Men jeg kan få den anden side ikke forvente at få samme udtryk som opskriften når jeg ændrer på forholde længde/bredde. Næste projekt til mig selv havde jeg egentlig også tænkt mig skulle have lidt mindre 'ease', men nu ved jeg ikke, heller ikke selvom jeg ikke havde tænkt mig at ændre på længden. Hmm... Jeg må hellere i tænkeboks mens jeg venter på postbuddet med garnet:-)

Ingen kommentarer: