torsdag den 26. februar 2015

Duer ikke! Næste!

Dette her er begyndelsen, eller nærmere hel kroppen, på en Pigeon af Helga Isager som skulle være til Johannes. Jeg glemte bare at tjekke hendes strikkefasthed på pind 3½. Min er 23 masker/10 cm i tynd uld. Helga Isagers er 26 masker/10cm. Ergo var jeg ved at strikke en trøje der var alt for bred - selv til Andreas. Suk. Dertil kommer at farvekombinationen ikke var god. Det ser ikke vældig galt ud på billedet, men i virkeligheden er den gule sartere i farven end billedet gengiver, så der blev alt for lidt kontrast mellem farverne og lidt for 'pussenusset'. Jeg var ikke tilfreds og nu er der trævlet op:-)
Istedet strikker jeg Bosse af Susie Hauman, strikker nedefra istedet for oppefra og med tre farver i stedet for to. Så er det ikke helt som at starte forfra. Farverne er selvfølgelig heller ikke gengivet rigtigt - der er en petroliumsfarvet, en beige og en blå/blålilla. Jeg synes de er fine, sådan lidt retroagtig, sammen, og jeg tænker ikke Johannes vil have problemer med farvekombinationen. Hvad manden tænker betyder mindre i den sammenhæng.
Og så har jeg slået op til endnu en sweater til mig selv. Der er ganske vist ikke mere plads på mine hylder i skabet, men vi er i planlægningen med opdatering af skabene, omrokering, maling mv. af soveværelset, så der bliver mere plads :-) 
Nå, ja, og et par sokker er selvfølgelig også kommet på pindene...

Ingen kommentarer: